29 лист. 2009 р.

Як просто виграти вибори?

Передвиборча діяльність усіх українських політиків не відрізняється особливими ноу-хау. Усі вони користуються класичними рекламними та PR інструментами, які навряд чи здатні кардинально змінити політичну ситуацію. Змагаються політики лише розміром бюджету та рівнем креативності власних рекламників і політтехнологів. Фактично, уся їхня діяльність зводиться до одного - згенерувати унікальний інформаційний привід і всіляко підтримувати його наявними ресурсами, як це зробила Юля під час "епідемії".

Але у мене зачаїлися сумніви, чи такий уже глухий цей передвиборчий кут?

Вважаю, що ситуацію, навіть за якийсь місяць до виборів президента України, можливо змінити кардинально!

Як? Відповідь проста - використати соціальні медіа!

Візьмемо до прикладу Віктора Ющенка (це лише приклад, зовсім не мої політичні вподобання). За місяць до виборів він іде у відпустку, під приводом небажання брати участь у вже звичному для України передвиборчому "дєрибані", уникаючи тим самим газовий конфлікт з Росією та інші проблеми, що можуть лише попсувати рейтинг. Сідає собі вдома у комфортне крісло, перед відеокамерою та екраном комп'ютера і... просто спілкується зі своїми виборцями.

Як це реалізувати?

Реєструються профільні екаунти в Twitter-і, Вконтакте, Однокласниках та інших соціальних мережах. Ведеться пряма Інтернет відео-трансляція на сайті президента. Будь-хто може задати Віктору Андрійовичу запитання, які частково модеруються і подаються президенту на екран. Ющенко відповідає усно, перед камерою, а його відповідь дублюється допоміжним персоналом в текстовій формі в тих же соціальних медіа.

Для тієї частини виборців, які не мають доступу до Інтернету, в усіх обласних центрах (а то й більше) монтуються великі екрани (так зване вуличне ТБ), які транслюють діалоги з президентом в прямому ефірі. Кожен бажаючий має змогу задати персональне запитання президенту прямісінько з вулиці.

Усе це триває впродовж місяця. Президент робить невеликі перерви в розмові: відійти, перепочити, пообідати, що черговий раз свідчитиме лише про те, що він жива людина, а не чергова фікція і обман.

Як не спіткнутися на запитаннях?

Дуже просто! Головне правильно себе позиціонувати. У випадку з Віктором Ющенко так: "Ми багато зробили! Нажаль, не усі мої передвиборчі обіцянки були виконані, але постійна політична війна в Україні, не дозволила мені реалізувати усі амбітні плани. Зате я знаю - ми впораємось!". В результаті, будь-яке незручне запитання в стилі "Чому ви не виконали обіцянку?" легко спростовується - "Тому що заважали!".

Результати:

В Україні, станом на жовтень 2009, понад 13 мільйонів унікальних користувачів Інтернетом, абсолютна більшість яких є користувачами соціальних медіа. Усі українці що працюють за кордоном з правом голосу, а це ще 300 тис чоловік, також мають доступ до Інтернету! Солідну частину аудиторії охопить вуличне ТБ. І це, не зважаючи на шалений інформаційний привід для українських та іноземних ЗМІ, та тисячі безкоштовних публікацій у блогосфері. Невже цього мало?

Я впевнений, що прямий діалог з виборцями спрацює значно ефективніше, аніж тисячі білбордів, газет та роликів на ТБ, оскільки такого ще не робив ніхто! Політичну карту в Україні ще можна змінити, і то кардинально, затративши на все мізерні кошти!

Чи я не правий?

16 лист. 2009 р.

Монетаризація соціальних медіа - кейси (відео)

Результати використання соціальних медіа іноземними брендами. Відео демонструє якісно вищий рівень ROI (Return On Investments) по відношенню до традиційних ЗМІ. Приємного перегляду!


12 лист. 2009 р.

Мистецтво написання вдалих читабельних текстів

Пів року тому я давав інтервю в одну з Львівських газет. Сьогодні вирішив викласти його у вигляді, який не пройшов модерацію редактора:

У чому основа діяльності копірайтера в рекламі і у PR?

Розробка ідей та їх опис. Копірайтери вигадують аудіо - та відеоролики, складають привітальні тексти і слогани, пишуть сценарії промо-акцій. Робота копірайтера одна з найцікавіших. Наш робочий день не буває рутинним. Він нашпигований позитивним настроєм та наповнений дотепним запахом навіжених думок. В офісі у нас купа іграшок та різних дрібничок, все яскраве та кольорове. Ось в такому середовищі ми черпаємо натхнення і народжуємо весь рекламний креатив.

Чим відрізняється текст, який пройшов через руки копірайтера і той який написаний без використання прийомів збільшення читабельності?

В українській мові можна використовувати складнопідрядні речення, змінюючи акценти з однієї частини фрази на іншу, з численними зворотами та поясненнями, розмусолюючи кожну дрібничку, так, щоб у читача вже не виникало додаткових запитань. Як приклад, дане речення. Воно є важким до сприйняття і для того, щоб зрозуміти його суть, доведеться декілька разів перечитати. Таким чином читач розгублюється. Йому стає нецікаво. А копірайтер вміло будує речення. Просто і лаконічно. То ж і сам текст легко сприймається. Тепер усе зрозуміло, чи не так?

Як збільшити заряд тексту?

Емоції! Їх викликає будь-який текст. Хоча здебільшого - це лише байдужість. Текст копірайтера - справжній підлабузник. Він любить тебе. Привертає увагу, викликає позитивні відчуття. Вдало складений текст фліртує з тобою. Милує око і душу. Копірайтер повинен викликати у читача зворотний зв’язок, навіть якщо це переживання чи страх. Усі люди спілкуються за допомогою міміки, жестів та мови, демонструючи свої емоції, а копірайтер вміло обходиться лише словами.

Як писати текст, який читатиме різна цільова аудиторія?

Обов’язково слід визначити цільову аудиторію. Пенсіонери чи діти, бізнесмени чи домогосподарки. Текст написаний для усіх, насправді написаний ні для кого! Кожна газета, журнал, теле- чи радіореклама працює для чітко визначеної цільової аудиторії. Ну з приводу звернень політиків - загальні фрази, загальні поняття, розмова про все і ні про що водночас. В результаті - 5хв втраченого часу і ніхто нічого не второпав. Нам так не можна. Як-не-як, а реклама це серйозна річ і ми завжди чітко розуміємо на кого орієнтуватись. На приклад, написання тексту без вказування статі. Читаючи його, ти однаково сприймаєш зміст, будучи чи то хлопцем чи то дівчиною.

Пропозиції щодо вирішення проблеми: Короткий опис практичних прийомів для тренування навичок ефективного письма. Досвід проведення копірайтерських проектів тими хто працює на посаді копірайтерів.

Жодний текст не пишеться одразу. Приділи цій справі час. Відпочинь, погуляй. Свіжий погляд завжди дозволить зауважити дрібнички та виправити помилки. І найголовніше - читай багато художньої літератури. Не зациклюйся на одному авторові чи жанрі. Знайди свій власний унікальний стиль і працюй, працюй, працюй. Практика веде до досконалості. Успіхів!

9 лист. 2009 р.

Враження з Kyiv Media Camp 09


7 листопада в Києві відбувся бар-кемп Kyiv Media Camp 09 і я ні на мить не пожалкував, що відвідав подію. Чудова організація, цікаві і повчальні доповіді, позитивна атмосфера... та що тут говорити - кращий захід який мені довелося відвідати.

Детально описувати подію не буду, за мене це зробили інші ;) - опишу лиш те, що здивувало найбільше. Мене вразила Twitter спільнота, яка за один день згенерувала декілька тисяч постів з хештегом #mckyiv09 Сидячи в одній з 4-ох аудиторій, в яких відбувались доповіді, я ледь встигав слідкувати за тим, що відбувається в інших. Від великої кількості електронних девайсів Wi-Fi витягував лише Твітер і легкі сайти. Переглядати відео стало неможливим. Але це не така вже й проблема, бо часу лазити по нету просто не було.

Тож завдячуючи Твітеру, про Media Camp дізнався ледь не увесь UA-нет. Ось вам сила соціальних медіа!

Отже мій висновок такий: Навіть в Україні, будь-який масовий захід просто повинен мати власний хештег та доступ до Wi-Fi. В такому разі безкоштовний PR події гарантований - за організаторів його зроблять самі відвідувачі. Успіхів!