12 лист. 2009 р.

Мистецтво написання вдалих читабельних текстів

Пів року тому я давав інтервю в одну з Львівських газет. Сьогодні вирішив викласти його у вигляді, який не пройшов модерацію редактора:

У чому основа діяльності копірайтера в рекламі і у PR?

Розробка ідей та їх опис. Копірайтери вигадують аудіо - та відеоролики, складають привітальні тексти і слогани, пишуть сценарії промо-акцій. Робота копірайтера одна з найцікавіших. Наш робочий день не буває рутинним. Він нашпигований позитивним настроєм та наповнений дотепним запахом навіжених думок. В офісі у нас купа іграшок та різних дрібничок, все яскраве та кольорове. Ось в такому середовищі ми черпаємо натхнення і народжуємо весь рекламний креатив.

Чим відрізняється текст, який пройшов через руки копірайтера і той який написаний без використання прийомів збільшення читабельності?

В українській мові можна використовувати складнопідрядні речення, змінюючи акценти з однієї частини фрази на іншу, з численними зворотами та поясненнями, розмусолюючи кожну дрібничку, так, щоб у читача вже не виникало додаткових запитань. Як приклад, дане речення. Воно є важким до сприйняття і для того, щоб зрозуміти його суть, доведеться декілька разів перечитати. Таким чином читач розгублюється. Йому стає нецікаво. А копірайтер вміло будує речення. Просто і лаконічно. То ж і сам текст легко сприймається. Тепер усе зрозуміло, чи не так?

Як збільшити заряд тексту?

Емоції! Їх викликає будь-який текст. Хоча здебільшого - це лише байдужість. Текст копірайтера - справжній підлабузник. Він любить тебе. Привертає увагу, викликає позитивні відчуття. Вдало складений текст фліртує з тобою. Милує око і душу. Копірайтер повинен викликати у читача зворотний зв’язок, навіть якщо це переживання чи страх. Усі люди спілкуються за допомогою міміки, жестів та мови, демонструючи свої емоції, а копірайтер вміло обходиться лише словами.

Як писати текст, який читатиме різна цільова аудиторія?

Обов’язково слід визначити цільову аудиторію. Пенсіонери чи діти, бізнесмени чи домогосподарки. Текст написаний для усіх, насправді написаний ні для кого! Кожна газета, журнал, теле- чи радіореклама працює для чітко визначеної цільової аудиторії. Ну з приводу звернень політиків - загальні фрази, загальні поняття, розмова про все і ні про що водночас. В результаті - 5хв втраченого часу і ніхто нічого не второпав. Нам так не можна. Як-не-як, а реклама це серйозна річ і ми завжди чітко розуміємо на кого орієнтуватись. На приклад, написання тексту без вказування статі. Читаючи його, ти однаково сприймаєш зміст, будучи чи то хлопцем чи то дівчиною.

Пропозиції щодо вирішення проблеми: Короткий опис практичних прийомів для тренування навичок ефективного письма. Досвід проведення копірайтерських проектів тими хто працює на посаді копірайтерів.

Жодний текст не пишеться одразу. Приділи цій справі час. Відпочинь, погуляй. Свіжий погляд завжди дозволить зауважити дрібнички та виправити помилки. І найголовніше - читай багато художньої літератури. Не зациклюйся на одному авторові чи жанрі. Знайди свій власний унікальний стиль і працюй, працюй, працюй. Практика веде до досконалості. Успіхів!